Wahiba

Wahiba
Wahiba dessert

vrijdag 8 november 2013

Terugreis naar huis: Salalah - Muscat - Doha - Amsterdam - Schoten

Onze laatste dag in Oman.
Na 10 hotels, 2 intercontinentale vluchten, 3 binnenlandse vluchten, 2 x ferryoverzet, 3.000 km autorijden, 2 treinreizen, is ons verblijf in de V.A.E. en Oman ten einde.
Deze ochtend nog wat op een relaxte manier doorgebracht. Nog even op zoek naar Raysut, hetgeen vroeger een vissersdorpje was, maar nu plaats gemaakt heeft voor de industrie en de belangrijkste haven van de regio. Opnames voor de film "Captain Philipps" met Tom Hanks in de hoofdrol werden hier gemaakt. Dit is het verhaal van een kaping door Somalische piraten op een cargo schip.
Zwembad van het Sumhuram Tourist Resort.
Verder even het Hilton hotel bezocht. Dit ligt vlak naast ons hotel. Wat men hier vlakbij noemt, is in feite 2,5 km verder. Iedereen liep daar rond met een polsbandje. hierdoor kon men de gasten goed herkennen. Wij zonder bandje, maar niemand die er om gaf. Half lam geslagen door de hitte, het zwembad van ons hotel, in feite een Village, opgezocht. 

Hotel - Airport Salalah
De rit van het hotel naar de airport van Salalah is een goede 13 km en met nog eventjes bijtanken zijn we rond 15.30 uur bij de verhuurder van de wagen, Marc-rent-a-car. Met 560 km gereden tijdens de 3 dagen in Salalah blijf ik 40 km onder mijn voorziene 600 km.
Salalah airport.
Vlucht Salalah - Muscat.
Het inchecken verloopt vlot en we hebben de plaatsen 11E en 11F in het vliegtuig B737-800 van Oman Air. Maar vooraleer we vertrekken duikt er weer een onvoorziene moeilijkheid op. Men heeft 2 keer dezelfde zetel toegekend. Toevallig de mijne. Eventjes mijn e-ticketnummer doorbellen vanuit het toestel naar ik weet niet naar waar. Hoe of wat het probleem ontstaan is weet ik niet, en hoe ze dat opgelost hebben weet ik ook niet. Ik zou op een andere plaats moeten zitten?? Ik ben blijven zitten waar ik zat.
Boeing 737-800 te Salalah voor de vlucht naar Muscat.
Om 18.00 hr opgestegen voor de vlucht van 1uur 15min naar Muscat.

Muscat - Doha.
In Muscat hadden we tijd zat. We vliegen met KLM naar Europa, met een tussenstop in de hoofdstad van Qatar: Doha. Niet alle zetels zijn bezet en de zetelverdeling in de Airbus A330-200 is 2 - 4 - 2.
Deze keer hebben we de vooraf gereserveerde zetels 35A en B zonder probleem. Er is immers voldoende plaats. Zo veel zelfs dat we ieder 2 stoelen konden nemen. In Muscat hebben we 3 uurtjes wachttijd. De vlucht Muscat - Doha neemt 1 uur 15 min in beslag en verloopt van 22.15 tot 23.30.

Doha - Amsterdam.
Na 1 uur 15 min. wachten in Doha vertrekken we om 00.45 voor het traject naar Amsterdam. Het is een vlucht van 6,5 uur tijdens de nacht om te 04.40 lokale tijd in Amsterdam aan te komen.

Amsterdam - Antwerpen.
Het is het weer 3 uur wachten op de HST Thalys naar Antwerpen. We moeten onze treintickets nog ophalen in de luchthaven van Schiphol.  De ticketbalie gaat open om 06.15 hr, en we krijgen vlot onze treintickets. De Thalys haalt op sommige gedeelten tussen Amsterdam en Antwerpen een snelheid van 300 km/hr. De laatste dag hebben we dus 3 keer 3 uur al wachtend doorgebracht op luchthavens te Salalah, Muscat en Amsterdam. In Antwerpen, nog de bus van De Lijn naar Schoten en om 09.30 terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten